(1/6) Karlobaške uspomene Ane P: Ljubav, avantura i dom

Ana se prisjeća svog prvog dolaska u Karlobag, gdje je očarana plavetnilom mora i toplinom lokalnih stanovnika. Ovog puta, Ana dijeli svoje sjećanje na prvu večer u gradu i kako je upoznala neke od svojih najbližih prijatelja. Uživajte u putovanju Karlobagom kroz njezine oči.

Photo by: Domagoj Skledar/ arhiva (vlastita)

Prvi susret s morem
Susret s plavetnilom
Bio je to topao ljetni dan 1999. godine kada sam prvi put kročila u Karlobag. Imala sam 16 godina i osjećaj je bio neopisiv. U daljini se vidjelo otok Pag, koji je izgledao kao da lebdi iznad mora. Noge su me same odvele prema obali.

Bio je to susret s nečim što će mi promijeniti život zauvijek.

Plavo more pod suncem koje se njiše između stijena i šljunčanih plaža; nije bilo pješčanih plaža, ali to me nije smetalo. Naprotiv, šljunak pod nogama bio je kao masaža za dušu.

U tom trenutku sam znala da sam pronašla svoje mjesto na svijetu. Karlobag je bio više od odredišta; bio je poziv koji sam znala da moram uslišati. Uzbuđenje je raslo sa svakim korakom prema vodi, a kada sam prvi put dotaknula more, osjetila sam kako sve brige i stres napuštaju moje tijelo. Bila sam sretna, bila sam kod kuće.

Taj dan je bio samo početak mog puta u otkrivanju ljepota Karlobaga i svega što ovaj čarobni grad ima za ponuditi.

Kroz godine koje su uslijedile, Karlobag je postao dio mene, utkao se u svaku poru mog bića. Ali sve je počelo s onim prvom dodiru s plavetnilom, s onim osjećajem potpune slobode i sreće koji samo more može pružiti. Taj osjećaj nikada nije nestao; samo se produbio i ojačao sa svakim novim dolaskom u Karlobag. No, ništa ne može usporediti s tim prvim, neopisivim trenutkom kada sam ugledala more i znala da sam pronašla svoj dom.

I danas, kada zatvorim oči i prisjetim se tog dana, osjećam istu radost i sreću koju sam osjetila kao šesnaestogodišnjakinja koja je prvi put kročila na obale Karlobaga. Osim predivnog mora, Karlobag je imao još toga za ponuditi. Ubrzo sam otkrila da su ljudi koji tamo žive jednako topli i srdačni kao i more koje ih okružuje. No, o tome ću pričati kasnije. Sada, dok pišem ove redove, osjećam kako me obuzima ona ista sreća i zahvalnost za sve što mi je Karlobag pružio.

I znate što je najbolje? Osjećala sam da je to samo početak, da najbolje tek dolazi.

Prva večer u Karlobagu
Nakon prvog susreta s morem, osjećala sam se kao da sam se napunila novom energijom. Večer je dolazila, a grad se pripremao za noćni život. Ljudi su postajali ljubazniji, smireniji, kao da je dolazak noći donio neku magičnu auru koja je obavila cijeli grad.

Kafići i restorani počeli su se puniti, a ja sam odlučila prošetati i osjetiti večernju atmosferu Karlobaga. Sama šetnja po gradskim ulicama bila je doživljaj. Starinske kamene kuće, uske ulice koje vode do mora, i onaj specifičan miris mora pomiješan s aromom domaće kuhinje koja dolazi iz obližnjih restorana.

Na svakom koraku osjećala sam ljubaznost i toplinu lokalnih ljudi.

U jednom od kafića odlučila sam sjesti i naručila sam sok od naranče. Dok sam sjedila i promatrala ljude oko sebe, shvatila sam koliko je ovaj grad poseban. Nije samo u pitanju more ili predivna priroda koja ga okružuje, već i ljudi koji čine ovu zajednicu. Toplina i gostoljubivost koju su pokazivali bili su nevjerojatni. U tom trenutku znala sam da sam pronašla ne samo predivno mjesto za odmor, već i zajednicu kojoj želim pripadati. Odlučila sam tada da ću se vratiti, da je ovo samo prvi u nizu mnogih dolazaka. Na kraju, kada sam napustila kafić, osjetila sam onu istu radost i sreću koju sam osjetila ranije tog dana. Bio je to savršen završetak prvog dana u Karlobagu, a već tada znala sam da će uspomene s ovog putovanja ostati sa mnom zauvijek.

Možda je to preuranjen zaključak za nekoga tko je proveo samo jedan dan u nekom mjestu, ali Karlobag je imao taj poseban duh koji je mogao osvojiti srce u trenu. I osvojio je moje.

Dok se noć spuštala nad gradom, osjećala sam se blagoslovljeno što sam ovdje, što sam imala priliku doživjeti sve ovo. I dok sam se vraćala prema apartmanu u kojem sam odsjela, znala sam da me čeka još mnogo nevjerojatnih trenutaka u ovom čarobnom gradu. Jer kad jednom doživite Karlobag, on postane dio vas, a vi zauvijek postanete dio njega.

Upoznavanje s lokalnim stanovnicima
Nakon nevjerojatne prve večeri, znala sam da želim dublje upoznati Karlobag, ali i ljude koji čine ovu zajednicu tako posebnom.

Već sljedećeg dana, odlučila sam posjetiti lokalnu tržnicu. Oduvijek sam voljela atmosferu tržnica; mjesto gdje možete osjetiti pravi duh grada i njegovih stanovnika. Prodavači su bili ljubazni i otvoreni, a svježe voće i povrće izgledali su očaravajuće. Jedna gospođa mi je čak poklonila vrećicu domaćih trešanja, rekavši da su 'najbolje koje ću ikada probati'. I bila je u pravu.

Nakon tržnice, otišla sam do malog parka gdje su se okupljale obitelji. Djeca su se igrala, a roditelji su sjedili na klupama i uživali u suncu. Odlučila sam se pridružiti i uskoro sam započela razgovor s jednom obitelji koja je živjela u Karlobagu generacijama. Riječi su tekla prirodno i ubrzo sam saznala mnogo o povijesti i kulturi ovog predivnog mjesta. U toj kratkoj interakciji, osjetila sam toplinu i gostoljubivost koju samo mali gradovi kao Karlobag mogu pružiti.

U večernjim satima, pridružila sam se grupi mladih koji su organizirali mali koncert na otvorenom. Glasovi su se stapali s valovima koji su kucali o obalu i osjećaj je bio magičan.

Tada sam upoznala Mariju i Marka, dvoje mladih Karlobažana koji su mi postali bliski prijatelji. Zajedno smo provodili mnoge ljetne dane, otkrivajući skrivene kutke Karlobaga i dijeleći smijeh i radost. Kroz te prijateljstva, postala sam dio lokalne zajednice, a Karlobag je postao još više moj dom.

Sve te uspomene, sve te veze koje sam stvorila, učinile su moj prvi dolazak u Karlobag nezaboravnim. I to je bila samo prva godina, prvo ljeto od mnogih koje će uslijediti. Jer kada jednom postanete dio Karlobaga, kada jednom osjetite tu ljubaznost i toplinu, znate da će to mjesto zauvijek ostati u vašem srcu.

Kreirano: nedjelja, 15. listopada, 2023.
Napomena za naše čitatelje:
Portal Karlobag.eu pruža informacije o dnevnim događanjima i temama bitnim za našu zajednicu. Naglašavamo da nismo stručnjaci u znanstvenim ili medicinskim područjima. Sve objavljene informacije služe isključivo za informativne svrhe.
Molimo vas da informacije s našeg portala ne smatrate potpuno točnima i uvijek se savjetujte s vlastitim liječnikom ili stručnom osobom prije donošenja odluka temeljenih na tim informacijama.
Naš tim se trudi pružiti vam ažurne i relevantne informacije, a sve sadržaje objavljujemo s velikom predanošću.
Pozivamo vas da podijelite svoje priče iz Karlobaga s nama!
Vaše iskustvo i priče o ovom prekrasnom mjestu su dragocjene i željeli bismo ih čuti.
Slobodno nam ih šaljite na adresu karlobag@karlobag.eu.
Vaše priče će doprinijeti bogatoj kulturnoj baštini našeg Karlobaga.
Hvala vam što ćete s nama podijeliti svoje uspomene!

Vaše priče

Rubrika "Vaše priče" poziva sve stanovnike i ljubitelje Karlobaga da podijele svoje jedinstvene i inspirativne priče, fotografije, video, pjesme, o Karlobagu, njegovoj okolici, ali i šire.

Bilo da je to uspomena iz djetinjstva, nezaboravna avantura ili poseban trenutak koji ste proveli u Karlobagu, želimo čuti vašu priču.

Pišite nam i dopustite da vaša priča postane dio bogate tapiserije našeg portala.

Vaše iskustvo i sjećanja čine srž ovog dijela Hrvatske, a kroz vaše priče želimo oživjeti duh Karlobaga za sve čitatelje.