Napredne meteorološke tehnologije i njihov utjecaj na satelitske operacije i klimatska istraživanja | Karlobag.eu

Novo istraživanje otkriva da moderni meteorološki modeli mogu precizno predviđati kretanja satelita pod utjecajem zemaljske energije. Osim što služe za prognoziranje vremena, ovi modeli su ključni za razumijevanje satelitskih reakcija na meteorološke događaje poput oluja.

Istraživanja otkrivaju da moderni meteorološki modeli precizno predviđaju kretanja satelita pod utjecajem energije koju Zemlja emitira i reflektira. Ovi modeli, osim za prognoziranje vremena, mogu biti korisni i za razumijevanje reakcija satelita na meteorološke događaje poput oluja.

Znanstvenici Instituta za istraživanje atmosfere i Zemljinog sustava (INAR) pri Sveučilištu u Helsinkiju utvrdili su da meteorološki modeli precizno predviđaju energiju koju Zemlja emitira i reflektira u svemir. To izravno utječe na kretanje satelita u niskoj Zemljinoj orbiti (LEO). Analizirajući ove modele, istraživači su došli do spoznaja o tome kako LEO sateliti reagiraju na meteorološke događaje ispod sebe, kao što su tropski cikloni s visokim i reflektirajućim oblacima. Rezultati su objavljeni u Časopisu za geofizička istraživanja u travnju.

U studiji su korišteni numerički meteorološki modeli. Ti su modeli sofisticirani računalni simulatori koji predviđaju buduće atmosferske uvjete temeljene na trenutnim promatranjima i zakonima fizike.

„Numerički meteorološki modeli ne samo da simuliraju vremenske obrasce, već također izračunavaju razne parametre, uključujući emisiju i refleksiju energije Zemlje u različitim meteorološkim uvjetima. Analizirajući te simulacije, nastojali smo razumjeti kako promjene u vremenu, kao što su pokrivenost oblacima i oluje, utječu na kretanje satelita, što utječe na njihovu sposobnost da ispune svoje namjene“, kaže Sanam Motlaghzadeh, vodeći autor studije i doktorski istraživač na INAR-u, financiran od strane Zaklade Nessling.

Poboljšanje operacija satelita
Značaj ovih nalaza leži u njihovom potencijalu za poboljšanje praćenja i kontrole satelita, čime se povećava učinkovitost i pouzdanost operacija satelita.

„Razumijevanje kako vrijeme utječe na satelite također povećava točnost satelitskih mjerenja korištenih u klimatskim studijama. Ovi nalazi rješavaju ključni izazov u pouzdanosti podataka satelita, naime, određivanje preciznih orbita satelita, na koje imaju utjecaj meteorološki događaji“, objašnjava Motlaghzadeh.

Sateliti imaju ključnu ulogu u praćenju vegetacije, praćenju vodnih resursa i promatranju evolucije ledenjaka kroz različite tehničke metode. Ti su mjerenja, uključujući snimanje slika te mjerenje visine i gravitacijskog polja, ključna za proučavanje klimatskih promjena i njihovih utjecaja.

Bolje razumijevanje kretanja satelita također može pomoći u praćenju klime i upravljanju katastrofama. Korištenje naprednih meteoroloških modela može dodatno poboljšati satelitska mjerenja, olakšavajući učinkovitije proučavanje i ublažavanje ekoloških problema.

„Razumijevanje interakcije satelita s atmosferom Zemlje pruža dragocjene uvide o našem planetu i kako se mijenja tijekom vremena. Nalazi doprinose točnijem satelitskom praćenju zemaljskih vodnih resursa, a time i sigurnosti hrane“, kaže Motlaghzadeh.

Izvor: UNIVERSITY OF HELSINKI

Kreirano: ponedjeljak, 22. travnja, 2024.