Otkrivanje Tajni Embrionalnog Razvoja: Pionirska Istraživanja u Morfogenezi | Karlobag.eu

Znanstvenici s Harvarda i drugih uglednih sveučilišta otkrili su ključne mehanizme embrionalnog razvoja. Ova istraživanja mogu preoblikovati naše razumijevanje evolucijske biologije i morfogeneze. | Karlobag.eu

Novi Pogledi na Gastrulaciju: Otkrića koja Oblikuju naše Razumijevanje Embrionalnog Razvoja
U svijetu embriologije, nova istraživanja s Harvarda, sveučilišta u San Diegu i sveučilišta Dundee u Velikoj Britaniji bacaju novo svjetlo na jednu od najzagonetnijih faza u ranom embrionalnom razvoju - gastrulaciju.

Gastrulacija, pothvat koji se može usporediti s kompleksnošću baletne predstave, u kojoj deseci tisuća stanica izvode koordinirane pokrete, ključna je faza u kojoj se embrij kralježnjaka transformira iz jednostavnog listića stanica u trodimenzionalnu strukturu s osnovama tijela i organa. Ova faza je od vitalnog značaja jer postavlja temelje za kasniji razvoj različitih tipova stanica i organa.

Znanstvenici su do sada imali samo djelomičan uvid u složene mehanizme koji upravljaju ovim procesom. No, tim istraživača, koristeći kombinaciju teorije i eksperimenta, otkriva kako male promjene u ponašanju stanica mogu dramatično utjecati na krajnji ishod gastrulacije. Ovi nalazi, objavljeni ranije ove godine u Science Advances, nude nove perspektive o tome kako se stanice samostalno organiziraju u ovom ključnom procesu.

Proučavanje gastrulacije ne samo da pomaže znanstvenicima da bolje razumiju temeljne procese u embriologiji, već pruža i uvid u razvojne poremećaje. Ovo istraživanje, stoga, ima potencijal da informira buduće tretmane i terapije povezane s razvojnim anomalijama.

Revolution u Razumijevanju Morfogeneze: Kako Biofizička Načela Oblikuju Evoluciju
Istraživanje koje vodi L. Mahadevan, profesor na Harvardskoj školi John A. Paulson inženjerstva i primijenjenih znanosti, otvara nova vrata u razumijevanju veze između razvojnih procesa i evolucije. Mahadevan, koji je također profesor organske i evolucijske biologije te fizike, usmjerava pažnju na biofizička načela koja djeluju na razini više stanica, nudeći novi pogled na kompleksne obrasce koji se formiraju tijekom gastrulacije.

"Razmatranjem biofizičkih principa izvan uobičajenog molekularnog fokusa, otvaramo put za bolje razumijevanje samoorganiziranih procesa u razvoju i evoluciji", ističe Mahadevan.

U suradnji s eksperimentatorima, Mahadevanov tim razvio je teorijski i računalni model koji reproducira kretanje epitelnog sloja stanica u pilećim embrijima. Ključno otkriće tima bila su dva parametra: jedan se odnosi na početnu distribuciju stanica, a drugi na njihovo ponašanje tijekom gastrulacije.

Zanimljivo, kada su istraživači prilagodili ove parametre, model je pokazao obrasce gastrulacije koji su iznenađujuće slični onima u drugim vrstama. "Ova spoznaja pomaže nam razumjeti kako se oblici različitih vrsta mogu razvijati kroz slične mehanizme", objašnjava Mattia Serra, prvi autor rada i asistent profesora fizike na UC San Diego.

Ovo istraživanje ne samo da nudi nove uvide u embriološki razvoj, već također postavlja temelje za buduće istraživanje u oblasti evolucijske biologije. Slijedeći ovaj pionirski rad, znanstvena zajednica može bolje razumjeti kako se oblici života mijenjaju i prilagođavaju tijekom evolucijskog vremena.

Prekretnica u Embrionalnoj Biologiji: Otkrića Koja Mijenjaju Naše Shvaćanje Evolucije
Tim znanstvenika predvođen L. Mahadevanom sa Harvarda postigao je značajne rezultate u razumijevanju samoorganizacije tijekom embrionalnog razvoja. Njihova istraživanja pokazuju da male promjene u staničnoj aktivnosti mogu uzrokovati dramatične promjene u razvoju embrija, s primjerima koji uključuju stvaranje različitih tipova blastopora, karakterističnih za različite vrste kralježnjaka.

"Otkrili smo da biofizički principi, koji upravljaju staničnim tokovima i silama, mogu objasniti razvojne varijacije među kralješnjacima", rekao je Mahadevan. Mattia Serra, glavni autor studije, istaknuo je iznenađenje tima kada su mehanokemijska pravila uspjela predvidjeti složene obrasce staničnih kretanja.

Ovo istraživanje, koje uključuje znanstvenike s Harvarda, Sveučilišta u Kaliforniji San Diego i Sveučilišta Dundee, ne samo da osvjetljava procese samoorganizacije u ranom razvoju, već bi moglo pomoći u razumijevanju evolucijske povijesti razvojnih procesa. Također, otvara mogućnosti za kontrolu razvoja sintetskih organoida, što može imati dalekosežne implikacije u regenerativnoj medicini i biotehnologiji.

Mahadevanova sljedeća faza istraživanja usmjerena je na razumijevanje kako se embriji presavijaju i savijaju kako bi stvorili složenije oblike organa i cijelih organizama. "Cilj nam je stvoriti integrirani okvir za razumijevanje procesa od stanice do tkiva i od tkiva do organa, što bi moglo poboljšati naše shvaćanje morfogeneze", dodao je Mahadevan.

Ovo istraživanje podržali su brojni međunarodni fondovi, uključujući Znanstvenu zakladu Schmidt, Zakladu Hellman, NSF-Simons centar za matematičku i statističku analizu biologije i Nacionalne institute za zdravlje.

Izvor: Harvard John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences (SEAS)

Kreirano: srijeda, 03. siječnja, 2024.